duminică, 18 august 2013

Salina Praid (Parajd) - Harghita

Salina Praid sau Parajd, se afla in judetul Harghita.
Site -ului oficial: http://www.salinapraid.ro/despre-praid
WIKIPEDIA : http://ro.wikipedia.org/wiki/Salina_Praid
Merita citite aceste informatii, de aici am aflat ca la Praid, spre exemplu, s-a folosit cea mai veche instalatie de extractie a sarii, denumita si Crivacul de la Praid sau cum se deschideau in trecut ocnele de sare.

Dar sa continuam cu hoinareala mea.Costul unei excursii este de 12 ron pentru copii si de 22 ron pentru adulti.Cam asa arata biletele:
Praid (102)
Ce nu am inteles - de ce pretul este de 12/22 ron iar taxa de vizitare este 0,5/1 ron.Dar asta e alta problema care nu m-a impiedicat sa admir ocna de sare.
Intrarea in salina se face cu autobuzul pe aici:
Praid (85)
Dupa ce am mers cateva minute cu autobuzul, am ajuns la niste scari:
Praid (2)
care ne-au dus pasii la o adancime de 120 de metri sau Orizont 50 cum zic ei in limbajul minerilor.
La intrare, ne intampina doua lucrari din sare:
Praid (3) Praid (4)
Dupa cativa pasi, o imagine care-ti taie respiratia:
Praid (5)
Este baza de tratament deschisa in anul 1980.
In salina este amenajata si o capela:
Praid (8) Praid (9) Praid (14) Praid (15) Praid (16) Praid (19) Praid (21) 
Praid (22)
In salina am descoperit si un mic muzeu, interesant:
  Praid (34) Praid (35) Praid (38) Praid (40) 
Alte imagini de ansamblu sau mici detalii:
  Praid (25) Praid (48) Praid (49) Praid (6) Praid (52) Praid (58) Praid (59) Praid (60) Praid (62) Praid (63) Praid (64) 
 Si un utilaj:
Praid (66) 
Ne indreptam spre iesire:
Praid (69) Praid (70) 
Mici detalii:
Praid (70) Praid (72) Praid (73) Praid (75) Praid (77) Praid (78) Praid (80) Praid (83)
Am iesit, in imagini se vede un autobuz pregatit pentru o noua excursie prin muntii de sare:
Praid (86) 
Sediul administrativ al Salinei Praid si cateva imagini din curtea interioara:
  Praid (87) Praid (88) Praid (89) 
 Un camion plin cu sare:
 Praid (93) 
Parcarea platita (1 leu / zi), iar in fundal vagoanele care asteapta sa fie incarcate:
Praid (96) 
NU am rezistat tentatiei si am cumparat ceva suveniruri:
Praid (99) Praid (100) Praid (103) Praid (105) Praid (106) 
Asta a fost mica mea excursie la Praid.

Cam pe aici se afla:


Vizualizaţi Hai Hui prin Romania pe o hartă mai mare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu