luni, 12 august 2013

Giurgeni-Ialomita-Orasul de Floci-sit arheologic

Giurgeni-Ialomita-Orasul de Floci-sit arheologic

 In drumul meu spre mare am trecut de multe ori prin Giurgeni. Am trecut de tot atatea ori pe langa Orasul de Floci. Am ras de fiecare data de aceasta denumire a locatiei, asa ca anul acesta am decis sa ma opresc si sa vad despre ce e vorba.
Orasul de Floci:
-sit arheologic prioritar (sec XV=XVIII) cod RAN:IL-I-s-A-14051
-atestat documentar in anul 1431, in timpul domniei lui Dan al II-lea
-prima capitala a judetului Ialomita (1470)
-locul de nastere al voievodului Mihai Viteazul (1558-1601)
-in timpul lui Matei Basarab, aici e cantonata o oaste de 1500 de soldati pentru stavilirea invaziilor tatare si otomane
-razboaiele ruso-turce (1769-1774) au dus la disparitia orasului , locuitorii stabilindu-se in alte localitati.
Am reprodus  pancarda ce descrie acest sit arheologic:



Asa ca am purces spre primul obiectiv: edificiu cu contraforturi cu temelia din caramida sec, XVI:







Planul unui atelier de prelucrare a osului sec XVII






Fundatiile unei biserici nr.1










Planul unei locuinte








Alte ruine - recent descoperite



Planul unei biserici medievale cu plan treflat







Vedere generala


Sediul centrului de cercetare:

















Cam asta a fost mica oprire la aceasta locatie care la prima vedere starneste zambete, dar care este incarcata de istorie....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu